21.11.2014

Metsä,











Voit kysyä, pyytää minua olemaan kirkas sininen meri, mutta mieleni on vain puiden latvoja.  Minä en ole lähde, en voimalaulu,  jossa lauletaan kirkkaudesta keskellä merta. Minä olen vain metsä kaakossa, vihreyttä.  Olen ikuisesti osana kanervien leikkiä, olen kaukana loistavia kaupungin valoja, olen sateen ropina syvänteessä, et minusta merta saa. Saavu vihreyteen, älä kirjoita minusta merta. Älä laula siitä kansoille, ethän eläimille, villeille taimille. Et pihojen ketuille, et.
Sinun todellisuutesi. Meret ja vuoret joissa elät eivät ole osa minua. Minä olen tunturi, se minä olen.
Olen hetkiä hiljaisuuden. Olen sanoja joita sinä et ymmärrä.  Olen kilometrejä vailla päämäärää. 
Olen loppu ja alku. Kaikelle. Erämaa, jolla on  vihreät silmät. 

Ethän ota minulta aikaa jos et sitä halua. Älä ota minulta sanoja jotka eivät ole tosia. Älä milloinkaan.





9 kommenttia:

  1. Onpa kaunista täällä. Liikutuin kaikista sanoista. Täällä alkoi illalla sataa pientä pientä kevyttä lunta. Haluaisin ehtiä metsään ennen kuin se peittää kaiken vihreyden alleen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kevyt lumi tekee hiljaisuuden. Mutta vihreyskin. Kiitos sinulle!

      Poista
  2. Oh!

    Voi että olen niin kiitollinen, että kävit blogissani jättämässä kommentin silloin joku aika sitten. Löysin tieni tänne soljuviin sanoihin.

    Viime aikoina olen laittanut täältä monta lainausta muistiin yksityiseen kirjaani, johon kerään otteita tieteistä ja taiteista. Käytän sitä tukenani silloin, kun meinaan tukahduttaa itseni enkä osaa elää niin kuin tahtoisin. Elämänohjekirja siis, lempeä. Tämä teksti menee siihen muistiin kokonaan. Niin tärkeä ajatus. Kiitos.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, kyyneliloa! Kommenttisi sai aikaan onnea. Kiitos. Tanssiaskelia kesken juoksemisen.

      Poista
  3. Täysin samaa mieltä Ilonan kanssa. Luoksesi löytäminen oli piristävä yllätys.

    Minunkin erämaallani on vihreät silmät.

    VastaaPoista
  4. Ihanaa, että kompastuisi sanoihisi - kulutin aikaani mielelläni. Sait uuden lukijan! Kerrassaan ihastuttavaa <3 leppoisaa viikonloppua.

    VastaaPoista

Lovely to see you here.