6.2.2015

Painavan metsän sanat



Kun astuu ovesta ulos, metsä syöksyvä taputtelee maata vastassa. Puut kauniit, koivut taipuneet antaneet raskaasti periksi maailman painolle. Ilma on hiljainen tätäkö se on kun kuulee solisevan puron, helmikuu. Ehkä tämä on muumilaakson talvi. Ratapihan valot punaavat taivaan posket, laskettelukeskus remontoi sydämen sivuhuoneitaan. Risteyksestä liikennemerkit siirtyneet kotikulmille. Hiihtämässä    minä. Mutta missä ovat muut, on hiihtoaika. Olen pelkkiä tasalukuja.


Me luulemme että tiedämme mitä olemme tekemässä. Mulla ei ole hajuakaan.
Hän on löytänyt onnensa, kuuntelen sitä silloin kun siellä on jo aamu, nukahtamaisillaan kyynel silmäkulmassa.

Ja haluaisin vain jäädä makoilemaan keskelle metsää ja katsella puiden latvoja, kuunnella kesäistä musiikkia. Kuuntelen Lordea. Lähtisinkö kuukaudeksi, haluan ja en halua.




Ajatussaarto.

Nyt paistaa aurinko ja silmät väsyneet, vai niin viikonloppu.


9 kommenttia:

  1. Oi kuinka kaunis kokonaisuus jälleen ; kuvat ja teksti <3

    VastaaPoista
  2. Ajatussaarto - hyvä sana! Ja ihana teksti muutenkin.
    Ja minä kadehdin sinulta noita hiihtoreissuja. Nyt tuntuu, että kaikki hiihtävät paitsi minä. Olin nuorena kova hiihtämään, mutta silloin kotiovelta pääsikin suoraan metsään ja rauhaisille laduille. En halua tuonne kuntoladulle, joka kiertää pientä ympyrää ja sinnekin pitäisi ajaa autolla. Toivon, että pääsen vielä metsäiselle hiihtoreissulle tänä talvena - siitä tykkään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitän. Ajatussaarto on vähän jäänyt päälle kellumaan.
      Mä voisin periaatteessa lähteä kotiovelta hiihtoon mutta sukset on veljen vanhat kilpasukset ei ihan viitsi siis naarmuttaa, kierroksia mielakassa nämäkin ladut kyllä ovat. Isovanhemmilla sitten voi hiihtää missä tahansa pelloilla, se on onnea.

      Poista
  3. Sun tekstit!!

    Suloiset runebergit. Ja nuo kiskot ja sähköjohdot ja illanvärinen taivas, oh sentään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihana sinä!

      Taivas on illan ja ratapihan värinen.

      Poista

Lovely to see you here.